De nou, obrim un canal de comunicació directe!

Benvolguts nens i nenes, pares i mares i tots els amics virtuals que us acosteu a 6è mitjançant internet,
us volem donar la benvinguda de nou a aquest blog de l'escola.

Aquest any, el blog pren un caire diferent i deixarà de servir-nos de recolzament acadèmic per passar a esdevenir una eina de difusió cultural, de denúncia social, fòrum de debat, àgora o l'altaveu de qualsevol de les nostres inquietuds.
Des de l'escola hem pensat que, un cop ja ens hem acostumat a utilitzar correctament els recursos online, val la pena que comencem a fer un "tastet" del que serà la principal eina de treball telemàtica a secundària. Existeix un entorn de treball exclusiu de l'Escola Mestral que s'anomena Moodest, aquest recurs no és obert al públic o visitants exteriors (es necessita la contrassenya de cada alumne per accedir-hi). Bàsicament es tracta d'un entorn (creat expressament i de manera exclusiva a l'escola Mestral) que permet, entre d'altres prestacions, portar una agenda en temps real, fer entregues de treballs sense necessitat d'imprimir paper i des de casa, permet que hi hagi una comunicació directe entre alumne i mestre per resoldre dubtes, permet treballar en grup intervenint individualment i de forma simultània des de cada casa, permet consultar notes (utilitzant contrassenya individual i intransferible), permet també saber qui ha treballat i qui no en un treball en diferents formes de treball col·lectiu, etc...

Per tant, creiem oportú desvincular el blog d'aquest tipus de tasques i, en tot cas, començar a fer alguna activitat utilitzant el Moodest (molt més complexe i extens) a fi i efecte que tots ens poguem anar familiaritzant amb aquest entorn educatiu.

dissabte, 24 de desembre del 2011

Bon Nadal i Feliç Any Nou!


Independentment del sentit que hom vulgui conferir-li a aquestes festes, està clar que són dies de recolliment i de retrobada amb aquells que estimem i que ens agrada tenir a prop. Val la pena, doncs, que des de l'escola aprofitem aquestes avinenteses com a pretext per treballar (una vegada més) la convivència. Ara, no només referida a un concepte de civisme sinó una convivència que emana d'una reflexió profunda sobre la nostra relació íntima amb els altres.
Aquests dies semblen especialment apropiats per afavorir situacions que ens mouen cap a la introspecció i que ens porten, sovint, a l'anàlisi del nostre propi comportament, el nostre tarannà i la nostra vida al costat d'aquells amb qui convivim; però potser valdria la pena que, d'alguna manera, ajudéssim als nostres infants a comprendre (entendre amb el cor) que aquesta manera d'obrar, tenint en compte als altres i mirant de ser persones assertives, agradables i coherents ens hauria de preocupar constantment.
Resulta relativament fàcil fer-ho per aquestes dates; sembla gairebé obligat "quedar bé". Però no n'hi ha prou; si de debò desitgem gaudir d'un futur millor, més pròsper i prometedor, hem de posar tots els nostres recursos a l'abast dels infants i dotar-los de les estratègies necessàries perquè puguin desenvolupar al màxim tot el seu potencial d'intel.ligència i tota la seva capacitat d'emocionar-se.
Perquè l'emoció, la capacitat de sentir i d'entendre'ns a nosaltres mateixos i als altres és el que ens diferencia dels animals i el que ha fet que els homes i dones fossin capaços de despertar unes inquietuds que poden moure el món. Per això i per respecte a allò que som, hem de mirar de conrear un terreny que avui en dia no s'adoba amb prou freqüència i que és l'únic camí per aconseguir una felicitat que anhelem tots, no només durant les festes de Nadal, sinó sempre, en qualsevol cosa que fem dia rera dia, en contacte amb desconeguts i amb els nostres. Al cap i a la fi, tots estem posats en la mateixa difícil empresa que és l'art de saber viure bé, en pau i armonia amb el nostre entorn.

Bon Nadal i Feliç Any Nou a totes les persones de bon cor.

Jordi Guirado (Tutor de 6è)

1 comentari: